Monday, November 7, 2011

sem 5 menanti....

alhamdulillah....pada kali ini pointer aku naik....untuk semester 5 ini....aku kena bekerja keras lagi untuk menaikkan lagi pointer aku....kalau dahulu aku belajar untuk sekadar lulus sahaja tanpa memikirkan apa yang aku belajar....hari demi hari...lecturer menaikkan semangat aku untuk belajar bukan sekadar belajar tapi untuk menjadi seorang insan yang boleh berfikir....bukan mengikut tapi menjadi pencetus.....betul hadis nabi mengatakan kalau kita berkawan dengan tukang besi kita akan dapat bau besi tu...tapi kalau kita berkawan dengan dengan tukang buat minyak wangi kita akan dapat bau minyak wangi itu sekali....mengikut apa yang kita tahu bukan mengikut dengan dengan taklid buta tapi mengikut dengan berfikiran terbuka...mengkaji...menyelidik...supaya tidak tersesat di muka bumi Allah ini....

uplifting - menaikkan semangat
craftsmen - tukang besi
according to - mengikut

No comments:

Post a Comment